88. “Orada temellidirler; onlardan azap hafifletilmez; onların azabı geciktirilmez.” Orada, o cehennemde ebediyen kalacaklar ve asla onların azapları hafifletilmeyecektir. Orada onların yüzlerine bakılmayacak, değer verilmeyecektir. Kimse hallerini hatırlarını sormayacak, yahu siz de burada mısınız? bile denilmeyecekleri bir ortam Allah korusun. Çünkü bu adamlar, kendileri de kendilerine yaklaştırılmış çeşitli fırsatlara rağmen imânâ yanaşmamışlar, kitap ve sünnetin hatırını sormamışlardı. Yahu acaba bu dinin aslı, astarı nedir? Acaba ne anlatıyor bu kitap? Acaba Bakara neden söz ediyor? Âl-i İmrân ne anlatıyor? Bir kere merak edip bir dinleyelim, bir kere bir okuyalım da müspet ya da menfi bir karar verelim, diyerek Allah’ın gönderdiği mesajın hal ve hatırını sormamışlardı. Şimdi onların da halleri hatırları sorulmayacak. Azapları hafifletilmeyip artırılacaktır. Peki hiç bir çıkış yolu yok mu? Cehenneme giden, ateşe giden bu yoldan bir kurtuluş ümidi yok mu? Evet var: